واحد فناوری هلدینگ میلاد یاران جاوید:

ما نباید فعلا خیلی هیجان زده شویم که اپل در حال توسعه در نسل بعدی فناوری ۶G است.

 

 

اپل در حال توسعه نسل بعدی فناوری ارتباطات، ۶G است. چرا؟ برای چی؟ و آیا باید هیجان زده شویم؟

۶G چیست؟

با توجه به اینکه اکثر کاربران آیفون فقط از ۵G استفاده می کنند ، خیلی زود به نظر می رسد که در مورد استاندارد بی سیم سریع بعدی سر و صدا کنیم ، به خصوص این که این استاندارد در حال توسعه میباشد و هنوز نهایی نشده.

واقعاً نمی توانیم بگوییم ۶G چیست ، زیرا  هنوز از تنور خارج نشده است. اما می توانیم در مورد برخی از موادی که اپل و سایر اجزای سازنده استاندارد ۶G در کاسه آشپزخانه شبکه خود می ریزند ، صحبت کنیم.

به عبارت دیگر ، ۶G در حال حاضر یک پروژه تحقیق و توسعه است و تقریباً به یک فناوری فعال تبدیل نشده است. حتی کایل مالدی Verizon CTO در ماه دسامبر گفت: “من واقعاً نمی دانم ۶G چیست.”

 

ما می دانیم که هنوز اینجا نیست ، اما …

ارتباطات ۶G ممکن است به یک تجارت بزرگتر از ۵G تبدیل شود که اکنون در سراسر جهان در حال گسترش است. هم برای ۵G و هم برای ۶G ، فرصت های نرم افزاری ، سخت افزاری  بسیار زیادی وجود دارد. با این وجود ، فقط برخی از غول ها بزرگ فناوری از فرصت استفاده می کنند.

جای تعجب نیست که اپل (و بقیه) به آن علاقه دارند.

بوی پول را حس می کنید؟!  IDTechEx ادعا می کند بیش از ۱ میلیارد دلار در این فضا سرمایه گذاری شده است.

طول موج

میتوان مواکدا گفت این استاندارد به هیچ وجه تعیین نشده است. اما باید توجه داشته باشیم که چین ماهواره ای را برای بررسی نحوه عملکرد ۶G در فضا با استفاده از طول موج های ترا هرتز (۷۵ گیگا هرتز تا ۱۰ ثانیه) پرتاب کرده است. ممکن است این بخشی از استاندارد باشد. عرضه احتمالی آن با فرکانسهای ۲۷۵ گیگا هرتزی  آغاز می شود و با گذشت زمان به باند های بالاتر مهاجرت می کند.

تصویب چنین طول موج هایی سرعت انتقال را بسیار سریعتر از وعده سرعت در ۵G ارائه می دهند. تصور کنید که آیا می توانید تصاویری را از مریخ نورد به زمین در همان زمانی که شما برای ارسال متن به شریک زندگی خود نیاز دارید، دریافت کنید. بخشی از این تفاوت ممکن است در ایجاد ۶G باشد. دانشمندان دانشگاه فناوری Nanyang (NTU) سنگاپور و دانشگاه اوزاکا ژاپن در اخباری اعلام کردند که آنها تراشه تراهرتزی ساخته اند که می تواند داده ها را با سرعت ۱۱Gbps انتقال دهد ، ۱۰٪ سریعتر از سرعت ۵G.

۱۴۲ فیلم در ثانیه؟

هدف در حال حاضر ساخت ۶G با ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر از ۵G است. سرعت واقعی ممکن است بیش از این باشد و یکی از پر استنادترین پیش بینی ها برای سرعت ۶G ادعا می کند ۱ ترابایت در ثانیه یا ۸۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه است. این ۱۴۲ ساعت Netflix در هر ثانیه است. اما مزایای واقعی ۶G به احتمال زیاد کمتر از بارگیری کل نسخه Grey’s Anatomy در دو ثانیه است.

توان بی سیم

Apple’s AirPower  سال ها است که در حال کار بر روی روش های جایگزین برای القای انرژی به باطری دستگاه های خود است.

این مسئله حائز اهمیت است، زیرا حداقل برخی از امیدهای ۶G این است که این دستگاه قادر به انتقال نیرو و همچنین سیگنال خواهد بود، به این معنی که دستگاه های آینده ممکن است دیگر نیازی به فکر کردن در مورد عمر باتری نداشته باشند!

به حالت Mac ، iPhone و iPad که نیازی به باتری ندارند فکر کنید!!!